Jag kämpar på.....

2019-02-20 @ 11:24:30
Sitter hemma sen den 24 januari av sjukskrivning. Kan verkligen inte rekomendera detta ;( Vad gör jag om dagarna då. Jo, jag plockar här hemma. Lite överallt, i barnens rum, vårt sovrum, kök mm. Just nu har jag totalt rensat min garderob i vårt sovrum av massa av skit & papper som ska strimlas. Dessutom ska vårt stora garderob flyttas då lillebror ankommer till oss i Juni då behövs det plats för hans säng & skötbordet. Blir en del förändring där inne. 
 
Men som sagt, det är bara att göra det bättre. Snart så är våren här & jag kan små plocka i vårt uterum, göra det mysigt. Min mamma & pappa har sagt att d hjälper gärna till att fixa till det. Jag får inte lyfta & böjas så mycket då min moderkaka ligger alldeles för långt ner :( men jag vill göra det mysigt så jag kan sitta där ute med en kopp kaffe & njuta lite innan lillebror kommer.
 
Just nu har jag en slags överenskommelse med barnens rekor på skolan. Nu när jag är sjukskriven så får jag inte egentligen ha dom på fritids men på tanke på min sitation så har jag fått ha Arvid på fritids så länge Majken är i skolan. Så slipper jag åka ner 2 gånger för att hämta barnen, så nu räcker det att jag åker ner 1 gång för att hämta bägge barnen. De känns otroligt bra, men från den 1 april så är de helt slut med fritids för barnen. Då ska jag hämta Arvid kl.12 varje dag medan Majken ska börja gå hem själv. Jag kommer att möta henne i vår park som vi har vid trakten för där kan jag FAKTISKT se henne gå från skolan ;) så smidigt & bra. Hennes bäst vän som går i samma klass & bor på samma gata ska också börja gå hem snart, perfekt att de går tillsammans.
 
Dessutom har vi börjat rensa all kläder här hemma & saker till lillebror. Vi fick köpa en bilstol av våra vänner då vår är ca 14 år gammal :( den hade vi köpt av sambons syster & nu ville vi ha en nyare. Så de känns bra. Vi har rensat på kläder & lillebror kommer att få ärva kläder av Arvd. Vi ska ta hem vår barnvagn som vi ska tvättas upp & fixa till. Vi ska till Ullared i april/Maj för att inhandla lite till lillebror & till både barnen när de gäller sommarkläder mm. Kommer bli så bra.
 
Nu ska jag göra mig iordning. Ska hämta barnen vid 13.45 ca & sen sak vi handla lite mat så vi klarar oss till helgen. Blir jag som får handla & barnen får bära ;) Ha en toppen dag alla.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0